Co to jest RPG? DDGF

W ramach Dnia Darmowych Gier Fabularnych wydaje mi się odpowiednie przedstawić jedną z wielu definicji terminu RPG. Oczywiście najlepiej to zrobić w formie gry. Przed Wami gra, przy pomocy której wyjaśnicie ciotce, kumplowi, nauczycielce i każdemu innemu, na czym polega Wasze hobby.

Co to jest RPG?DDGF

Gra Epidiaha Ravachola
tłum. nakedfemalegiant
CC-BY-NC

To jest gra dla ciebie i twoich przyjaciół, w którą można zagrać właściwie gdziekolwiek. Znajdź dwójkę lub trójkę znajomych i znajdźcie sobie miejsce. Gra zajmie wam 15-20 minut.
Odkrywanie intrygujących i wymyślonych opowieści. Powiedz znajomym, że będziecie odgrywali współczesnych rabusiów banków, którzy mają idealną przykrywkę: są także astronautami, którzy tego samego dnia polecą w kosmos.
Okazja być kimś innym niż ty. Po kolei zadajcie sobie nawzajem trzy pytania na temat każdego astrorabusia. Niech jeden będzie mózgiem operacji napadu na bank. Następny będzie dowódcą lotu w kosmos. Trzeci będzie wtyką.
Święto kłopotliwych sytuacji. Zacznij in media res. Ustaw scenę tak jakby to był film. Nasi astrorabusie są w banku w dniu lotu w kosmos. Założone maski, wyjęte spluwy. Opowiedz, kto jest tam jeszcze, co robi i co poszło nie tak.
Wspólne fantazjowanie. Po ustawieniu sceny, wybierzcie gracza, na którym skupi się uwaga. Pozostali gracze mogą opowiadać, co wszystkie inne osoby myślą i robią. Kasjerzy, gliniarze, ochrona, zakładnicy, wszyscy oprócz astrorabusia. Gracz, na którym skupia się uwaga, może opowiadać jedynie to, co jego postać robi lub myśli.
Ćwiczenie twojego wyczucia dramatyzmu. Ustalcie, co się dzieje i co wszyscy robią. Kiedy ktoś zrobi coś, co jest Trudne lub może spowodować czyjś Ból, nawet im samym, wywołaj ich. Jeśli chcesz, żeby to się stało szybciej, opisuj swoje działanie jako ryzykowne lub inne postacie jako odważne, wojownicze lub w potrzebie.
Sposób na wmanewrowanie się w stworzenie czegoś ciekawego. Kiedy wywołasz kogoś, kto chce zrobić coś Trudnego, trzeci gracz opowiada, co musi się wydarzyć, zanim będzie można to zrobić. Jeśli wywołasz kogoś, bo spowodował Ból, trzeci gracz opowiada, kto został zraniony i jak mocno. Jeśli wywołasz kogoś, kto opowiedział coś, co jest Trudne i Bolesne, trzeci gracz opowiada, w jaki sposób postać zawiodła i jak naraziła całą szajkę. Jeśli wywołana osoba jest tą, na której skupia się uwaga, zakończ scenę i czytaj dalej. W przeciwnym razie grajcie jak dotychczas.
To co robisz od samego początku. Po zakończeniu sceny po kolei niech następny w kolejności gracz ustawi scenę i niech na innym astrorabusiu skupi się uwaga. Opowiadajcie, kto gdzie jest i co idzie źle. Pościg samochodowy, panika zakładników, nieplanowany postój, żeby przebrać się w skafandry kosmiczne, a może strzelanina na chwilę przed odlotem? Cokolwiek, co wydawałoby się naturalnym następstwem. Gra kończy się, gdy każdy z astrorabusiów zginie, zostanie aresztowany lub opuści orbitę.
logo

Komentarze: 3

Komentarze są wyłączone.

Dziękuję Adrianowi za motywację i wsparcie, dziękuję Mateuszowi za wsparcie redakcyjne.

A ja chciałem podziękować Tobie za fajny mini-system :-)

[…] And if you’re asking that question in Polish, you’re in luck! You can find your answer right here. […]

Copyright © 2017. Powered by WordPress & Romangie Theme.