Napisz grę w 10 dni: Game Chef 2013

W maju odbędzie się konkurs Game Chef na napisanie gry analogowej. Tekst musi przedstawiać przynajmniej pierwszą grywalną wersję gry. Konkurs zachęca do tworzenia gier niestandardowych, niebanalnych, przekraczających granice tego, co wymyślono do tej pory, co znamy pod nazwą gry. Istotnym elementem konkursu (jak w poprzednich latach) są 4 elementy, które należy zinterpretować i zawrzeć w tekście, oraz ograniczenie do maksymalnie 4000 słów. Niezależnie od tego, kto wygra, prawdziwymi wygranymi są te osoby, którym uda się grę ukończyć.

Elementy zostaną ujawnione 17 maja.

Na ten konkurs powstały pierwsze edycje takich gier, jak Polaris (Ben Lehman), Sign in Stranger (Emily Care Boss), Tooth & Claw (Jared A. Sorensen), Mountain Witch (Timothy Kleinert), In Between (Dan McKenna), Durance (Jason Morningstar).

Game Chef to konkurs z dziesięcioletnim stażem (od 2002 roku). Obecna edycja prowadzona przez Joego Mcdaldno (Monsterhearts, Ribbon Drive)  jest edycją pięciojęzyczną (może w przyszłym roku będzie też edycja polska?). Zeszłoroczną edycję wygrała gra 90 minut napisana przez Matteo Turiniego. Gra Łukasza Garczewskiego Lies of Passage dostała się do finałów.

Idea Game Chefa stała u podstaw stworzenia polskiego Nibykonkursu.

EDIT: Na swoim blogu Adrian Kuc wyraził wątpliwość, że określenie gry analogowe jest niezasadne i że należy tłumaczyć go jako gry tradycyjne. Tekst na stronie konkursu wyraźnie wskazuje jednak w pierwszym akapicie na swoją intencję: ma na myśli grę nieelektroniczną i w tym sensie „tradycyjną”. Jednak użycie tego terminu rodzi dwie komplikacje. Raz, gra tradycyjna w odniesieniu do RPG oznacza również grę mainstreamową (czyli jeden termin na dwa zjawiska), dwa, polskie brzmienie przywołuje tradycję, to, co zastane, stałe i niezmienne – i w tym sensie użycie tego terminu byłoby niefortunne, skoro konkurs zachęca do zerwania z tradycją właśnie.

EDIT2: Pojawiła się właśnie lista składników.

Copyright © 2017. Powered by WordPress & Romangie Theme.