Pozycjonowanie postaci w fikcji

Założeniem gry jest to, że postacie mają całkowitą amnezję, a graczki i gracze mogą opisać postać jedynie poprzez jej wygląd (ale nie mogą wypełnić karty postaci), nadal jednak mogą pozycjonować postać poprzez podanie jej wyglądu jako faktu w grze. Wygląd może implikować wiele informacji na temat przeszłości postaci (z którymi będzie się trzeba w grze zmierzyć: potwierdzić je, zmodyfikować albo im zaprzeczyć).

Pozycjonowanie postaci w fikcji to jeden z elementów postaci (obok zasobów i efektywności), dzięki któremu graczki/gracze są w stanie wpływać na grę poprzez postać. Pozycjonowanie to różnego rodzaju wypowiedzi (decyzje graczek/graczy) na temat tego, co postać robi, jak się zachowuje, wygląda, jaka jest jej pozycja społeczna w danym momencie. Przedstawienie faktów na temat wyglądu postaci jest właśnie pozycjonowaniem postaci.

W takiej sytuacji można powiedzieć nawet, że opis wyglądu postaci jest kartą postaci, a „Chcę się dowiedzieć, kim jestem” jej celem.

Przykładowa postać: Bardzo wysoka kobieta, Mulatka, ubrana w elegancki garnitur, zwiędły goździk w klapie marynarki.  Aparat na zębach. Obrączka z monogramem KW. W kieszeni przedarty bilet na premierę opery. Blizna na podbrzuszu.

Przykładowa postać: Biały chłopak, naście lat. Niedokończony świeży tatuaż na ramieniu: czaszka otoczona różami. Kurtka z demobilu, rozdarte na kolanach i brudne od trawy i błota dżinsy, trampki. mp3 z Lady Gagą. Piercingi. Obite żebra.

Oba te przykłady podają bardzo dużo informacji na temat statusu postaci, ostatnich wydarzeń, historii. W zasadzie wystarcza to do gry, a tu mamy jeszcze cel! Historia wyjdzie sama, jeśli tylko gracz/ka będzie aktywnie grać, a MG reagował/a na działania postaci.

Trzy gry, w których rzeczywiście gra się postacią z amnezją, a historia dotyczy właśnie tego:

[Wpis inspirowany wpisem Karczmarza Jak grać nie wiadomo czym, cz. 1cz. 2]

Copyright © 2017. Powered by WordPress & Romangie Theme.