Game Chef to konkurs na napisanie szkicu gry analogowej (niekomputerowej) w 9 dni. Konkurs ma 12 lat tradycji, w zeszłym roku odbyła się pierwsza edycja międzynarodowa, w tym roku udało się zorganizować edycję polskojęzyczną.
Dziś o północy zostaną ujawnione 1 temat i 4 składniki. Na napisanie gry jest 9 dni (od 10 maja do północy 18 maja).
Temat to motyw przewodni edycji. Na przykład dwa lata temu było to, że w grę można zagrać tylko raz.
Składniki to elementy, wokół których powinna być zbudowana gra, czy to jej zasady, czy też element założeń gry. Na przykład w 2004 składnikami były [lód, wyspa, świt, atak], zaowocowało takimi grami jak: The Mountain Witch (wspinaczka na oblodzoną górę Fuji w celu zaatakowania fortecy wiedźmy), The Dance and the Dawn (próba odnalezienia prawdziwej miłości na balu na wyspie z nadzieją na to, że kiedy nadejdzie świt, nie skończysz z kimś o zimnym sercu) i Polaris (arktyczne elfy walczą z samymi sobą i atakiem demonów podczas gdy po raz pierwszy od stuleci nadchodzi świt).
Celem konkursu jest zorganizowanie ludzi do stworzenia gier. Nieidealnych – bo jest mało czasu. Eksperymentalnych – bo są ograniczone tematem i składnikami. Powodzenia wszystkim, bawcie się dobrze. A ja pewnie spróbuję wygenerować coś niezbyt głupiego równolegle z konkursem (współorganizowanie ma ten minus, że nie można uczestniczyć – ale nikt nie zabrania pisać).
Tegoroczny temat to: Książka nie istnieje.
Składniki: pochłanianie, dzikość, błyszczeć, sierp.
Ramówka konkursu
10-18 maja (konkurs)
5 czerwca (ostateczny termin nadsyłania rekomendacji)
11 czerwca (ogłoszenie wyników polskiej edycji konkursu)
30 czerwca (ogłoszenie wyników edycji międzynarodowej)
Strona główna konkursu: http://gamechef.gry-fabularne.pl/